走行実態に基づいたスマートドライブの提案に関する研究
73/90

70 参考文献 4-2 金成修一, 花房比佐友,林誠司,平井洋,木村真,米沢三津夫,堀口良太,田中伸治,大口敬,小根山裕之,桑原雅夫; 東京23区におけるエコドライブによるCO2削減効果の検討,第10回ITSシンポジウム,(2011),37-40. 参考文献 4-3 Maria Staubach, Norbert Schebitz, Frank Köster and Detlef Kuck; Evaluation of an eco-driving support system,Transportation Research F, 27, (2014),11-21. 参考文献 4-4 András Várhelyi,Magnus Hjälmdahl,Christer Hydén,Magda Draskóczy; Effects of an active accelerator pedal on driver behavior and traffic safety after long-term use in urban areas, Accident Analysis Prevention,36,(2004),729-737. 参考文献 4-5 Mascha Van der Voort,Mark S. Dougherty,Martin van Maarseveen; A prototype fuel- efficiency support tool,Transportation Research C, 9, (2001),279-296. 参考文献 4-6 Changxu Wu,Guozhen Zhao and Bo Ou; A fuel economy optimization system with applications in vehicles with human drivers and autonomous vehicles,Transportation Research Part D, 16, (2011),515-524. 参考文献 4-7 Hanna Larsson and Eva Ericsson; The effects of an acceleration advisory tool in vehicles for reduced fuel consumption and emissions,Transportation Research D, 14, (2009),141-146. 参考文献 4-8 Matthew Barth and Kanok Boriboonsomsin; Energy and emissions impacts of a freeway-based dynamic eco-driving system,Transportation Research D, 14, (2009),400-410. 参考文献 4-9 Bart Beusen , Steven Broekx, Tobias Denys, Carolien Beckx, Bart Degraeuwe, Maarten Gijsbers, Kristof Scheepers, Leen Govaerts, Rudi Torfs and Luc Int Panis; Using on-board logging devices to study the longer-term impact of an eco-driving course,Transportation Research D, 14, (2009), 514–520. 参考文献 4-10 平井洋,林誠司,木村真,金成修一,米沢三津夫,桑原雅夫; 広域交通シミュレーションに対応したCO2排出量モデル,第10回ITSシンポジウム,(2011),31-36 参考文献 4-11 花房比佐友,小出勝亮,白石智良,小林正人,小宮粋史,田中伸治,堀口良太,桑原雅夫; CO2排出量評価のためのハイブリッドシミュレーション技術の開発,第10回ITSシンポジウム,(2011),43-47. 参考文献 4-12 加藤秀樹,小林伸治; 交通流シミュレーションを用いたエコドライブ普及効果の評価,自動車技術,64(3), (2010) ,51-56.

元のページ  ../index.html#73

このブックを見る