周辺土地利用と生活道路の理想性能を考慮した面的速度抑制対策箇所の選定方法に関する研究
27/35

25 図 4-4 幹線道路からの距離と生活道路の包含割合 参考文献 1)吉城秀治・橋本成仁・福田英治・佐伯亮子:街路空間要素を考慮したハンプ設置の在り方に関する研究 -自動車走行速度プロフィールの構築を通じて-,土木学会論文集D3,67,5(2011)I-849- I-859 2)Do Duy Dinh, Hisashi Kubota:Prole-speed data-based models to estimate operating speeds for urban residential streets with a 30 km/h speed limit, IATSS Research 36 (2013) 115–122 3)Wesley Earl Marshalla, Norman W. Garrickb:Does street network design affect traffic safety?,Accident Analysis and Prevention 43 (2011) 769–781 4)Ewing, R. (1996),Best Development Practices: Doing the Right Thing and Making Money at the Same Time, American Planning Association, Chicago, IL. 5)Jennifer Dill(2004), Measuring Network Connectivity for Bicycling and Walking, TRB 2004 Annual Meeting 6)Marks, H., (1957) Subdividing for traffic safety. Traffic Quarterly Institute of Transportation Engineers (July), 308–325. 7)橋本成仁・吉城秀治・佐伯亮子・三村泰広・安藤良輔:交通事故データを用いた交通事故発生確率推定モデルの構築と適用可能性の検討-愛知県豊田市・岡山県岡山市を対象として,土木計画学研究・講演集,Vol.48,CD-ROM,2013

元のページ  ../index.html#27

このブックを見る